Sensore di fibra ottica
U sensoru di fibra ottica hè cumpostu da una fonte di luce, una fibra incidente, una fibra di uscita, un modulatore di luce, un detector di luce è un demodulatore. U principiu di basa hè di mandà a luce di a fonte di luce à l'area di modulazione attraversu a fibra incidente, è a luce interagisce cù i parametri misurati esterni in l'area di modulazione per fà e proprietà ottiche di a luce (cum'è intensità, lunghezza d'onda, frequenza). , fase, deviazione normale, etc.). A luce di signale cambiata diventa a luce di signale modulata, chì hè dopu mandata à u fotodetettore è u demodulatore attraversu a fibra di uscita per ottene i paràmetri misurati.
Sensori di fibra otticu pò esse divisu in dui categurie secondu u tipu di struttura: unu hè un sensoru funziunale (sensing); l'altru hè un sensoru non funziunale (trasmettitore di luce).
Sensore funziunale
Aduprate a fibra ottica (o fibra ottica speciale) cù sensibilità è capacità di rilevazione à l'infurmazioni esterni cum'è l'elementu sensu per modulà a luce trasmessa in a fibra ottica per cambià l'intensità, a fase, a frequenza o a polarizazione di a luce trasmessa. En démodulant le signal modulé, on obtient le signal mesuré.
A fibra ottica ùn hè micca solu un mediu di guida di luce, ma ancu un elementu sensitivu, è a fibra ottica multi-mode hè principalmente usata.
Vantaghji: struttura compacta è alta sensibilità. Svantaghji: Fibres ottiche speciali sò richieste, è u costu hè altu. Esempi tipici: giroscopi a fibre ottiche, idrofoni a fibre ottiche, ecc.
Sensore non funzionale
Utiliza altri cumpunenti sensittivi per sente i cambiamenti misurati. A fibra ottica hè aduprata solu cum'è u mezzu di trasmissione di l'infurmazioni, è a fibra ottica monomodale hè spessu usata. A fibra ottica ghjoca solu un rolu in guidà a luce, è a luce hè misurata è modulata nantu à l'elementu sensitivu di fibra ottica.
Vantaghji: Ùn ci hè bisognu di fibre ottiche speciale è altre tecnulugia speciale, relativamente faciule da implementà, è pocu costu. Disvantages: bassa sensibilità. A maiò parte di i pratichi sò sensori di fibra ottica non funziunale.