U sistema EPON hè custituitu da parechje unità di rete ottiche (ONU), un terminal di linea ottica (OLT), è una o più rete ottiche (vede a Figura 1). In a direzzione di estensione, u signale mandatu da uOLThè trasmessu à tuttiONU. 8h Mudificà u furmatu di quadru, ridefinisce a parte frontale, è aghjunghje u tempu è identificazione logica (LLID)). U LLID identifica ognunuONUin u sistema PON, è u LLID hè specificatu durante u prucessu di scuperta.
(1) Varianti
In u sistema EPON, a distanza fisica trà ognunuONUè uOLTin a direzzione di trasmissione di l'infurmazioni upstream ùn hè micca uguale. U sistema generale EPON stipula chì a distanza più longa tràONUèOLThè 20 km, è a distanza più corta hè 0 km. Sta differenza di distanza pruvucarà u ritardu per varià trà 0 è 200 us. Se ùn ci hè micca abbastanza gap isolamentu, signali da differenteONUpò ghjunghje à a fine di ricezione di uOLTà u listessu tempu, chì pruvucarà cunflitti di signali upstream. U cunflittu pruvucarà un gran numaru d'errori è a perdita di sincronizazione, etc., facennu chì u sistema falliu à travaglià nurmalmente. Utilizendu u metudu di variazione, prima misurà a distanza fisica, è poi aghjustate tutte e coseONUà a stessa distanza logica cum'è uOLT, è dopu eseguisce u metudu TDMA per ottene evità di cunflittu. Attualmente, i metudi di variazione utilizati includenu u spettru spargugliatu, u intervallu fora di banda è l'apertura di finestra in banda. Per esempiu, u metudu di variazione di u tag di u tempu hè utilizatu per prima misurà u tempu di ritardu di u ciclu di signale da ognunuONUà uOLT, è poi inserisce un valore di ritardu di equalizazione specificu Td per ognunuONU, cusì chì u tempu di ritardu di ciclu di tuttiONUdopu à l'inserimentu di Td (Valore di ritardo di loop di equalizazione chjamatu Tequ) sò uguali, u risultatu hè simile à quellu chì ogniONUhè spustatu à a stessa distanza logica cum'è uOLT, è dopu u quadru pò esse mandatu currettamente secondu a tecnulugia TDMA senza cunflittu. .
(2) Prucessu di scuperta
UOLTtrova chì uONUin u sistema PON manda missaghji Gate MPCP periodically. Dopu à riceve u messagiu Gate, u unregisteredONUaspetterà un tempu aleatoriu (per evità a registrazione simultanea di piùONU), è poi mandate un messagiu Register à uOLT. Dopu a registrazione successu, uOLTassigna un LLID à uONU.
(3) Ethernet OAM
Dopu àONUhà registratu cù uOLT, l'OAM Ethernet nantu à uONUprincipia u prucessu di scuperta è stabilisce una cunnessione cù uOLT. Ethernet OAM hè utilizatuONU/OLTligami per truvà errori remoti, attivà loopback remoti, è detectà a qualità di ligame. Tuttavia, Ethernet OAM furnisce supportu per PDU OAM persunalizati, unità d'informazione è rapporti di tempu. ParechjeONU/OLTi pruduttori utilizanu estensioni OAM per stabilisce funzioni speciali diONU. Una applicazione tipica hè di cuntrullà a larghezza di banda di l'utilizatori finali cù u mudellu di larghezza di banda di cunfigurazione allargatu in uONU. Questa applicazione non standard hè a chjave per a prova è diventa un ostaculu à l'intercomunicazione tràONUèOLT.
(4) Flussu aval
Quandu uOLThà trafficu per mandàONU, purterà l'infurmazioni LLID di u destinazioneONUin u trafficu. A causa di e caratteristiche di trasmissione di PON, i dati mandati da uOLTsarà trasmessa à tuttiONU. Avemu da cunsiderà in particulare a situazione induve u trafficu downstream trasmette flussi di serviziu di video. A causa di a natura di broadcast di u sistema EPON, quandu un utilizatore persunalizà un prugramma di video, serà trasmessu à tutti l'utilizatori, chì cunsuma assai larghezza di banda downstream.OLTdi solitu supporta IGMP Snooping. Pò snoop IGMP Join Request messagi è mandà dati multicast à l'utilizatori ligati à stu gruppu invece di trasmette à tutti l'utilizatori, riducendu u trafficu in questu modu.
(5) Flussu upstream
Solu unuONUpò mandà u trafficu à un certu tempu. UONUhà parechje file di priorità (ogni fila currisponde à un livellu QoS. UONUmanda un missaghju di rapportu à uOLTper dumandà una opportunità d'invio, detallendu a situazione di ogni fila. UOLTmanda un missaghju Gate in risposta à uONU, dicendu uONUl'ora di iniziu di a prossima trasmissione TheOLTdeve esse capace di gestisce i requisiti di larghezza di banda per tuttiONU, è deve priorità u permessu di trasmissione. Sicondu a priorità di a fila è equilibrà e dumande di parechjeONU, uOLTdeve esse capace di gestisce i requisiti di larghezza di banda per tuttiONU. Allocazione dinamica di larghezza di banda upstream (ie algoritmu DBA).
2.2 Sicondu e caratteristiche tecniche di u sistema EPON, i sfidi di prova affrontati da u sistema EPON
(1) Cunsiderendu a scala di u sistema EPON
Ancu se IEEE802.3ah ùn definisce micca u numeru massimu in un sistema EPON, u numeru massimu supportatu da un sistema EPON hè da 16 à 128. OgniONUunisce à u sistema EPON richiede una sessione MPCP è sessione OAM. Quandu più siti si uniscenu à EPON, u risicu di l'errore di u sistema aumenterà. Per esempiu, ognunuONUdeve ritruvà u prucessu, u prucessu di login è inizià a sessione OAM. Per quessa, u tempu di ricuperazione di u sistema tutale cresce cù u numeru diONU.
(2) U prublema di l'intercomunicazione di l'equipaggiu
I seguenti aspetti sò principarmenti cunsiderati per l'intercomunicazione di l'equipaggiu:
●L'algoritmu di larghezza di banda dinamica (DBA) furnita da diversi fabricatori hè diversu.
●Alcuni pruduttori utilizanu "Elementi specifichi di l'urganizazione" di OAM per stabilisce cumportamenti specifichi.
●Whether u sviluppu di prutucolu MPCP hè cumplitamenti cunsistenti.
●Whether i metudi di misura distanza sviluppatu da differente Manufacturers sò cunsistenti cù u prucessu di clock.
(3) Periculi nascosti in a trasmissione di servizii triple play in u sistema EPON
A causa di e caratteristiche di trasmissione di EPON, alcuni periculi nascosti seranu intrudutti quandu trasmettenu servizii di triple play:
● Downstream perdi assai bandwidth: sistema EPON usa u modu di trasmissione broadcast in u downstream: ognunuONUriceverà una grande quantità di trafficu mandatu à altriONU, perde assai larghezza di banda downstream.
●U ritardu upstream hè relativamente grande: Quandu uONUmanda dati à uOLT, deve aspittà l'opportunità di trasmissione attribuita da uOLT. Dunque, uONUdeve buffer una grande quantità di trafficu upstream, chì pruvucarà ritardu, jitter, è perdita di pacchetti.
3 Tecnulugia di prova EPON
A prova di EPON include principarmenti parechji aspetti cum'è a prova di interoperabilità, a prova di protokollu, a prova di rendiment di trasmissione di u sistema, a verificazione di serviziu è di funzione. A topologia di prova standard hè mostrata in a Figura 2. I prudutti IxN2X di IXIA furniscenu una carta di prova EPON dedicata, una interfaccia di teste EPON, ponu catturà è analizà i protokolli MPCP è OAM, ponu mandà u trafficu EPON, furnisce un prugramma di teste automaticu, è ponu aiutà l'utilizatori à pruvà. Algoritmi DBA.