Introduzione di vari sistemi PON
1. tecnulugia APON
À a mità di l'anni 1990, alcuni operatori di rete maiò anu stabilitu a Full Service Access Network Alliance (FSAN), chì u so scopu hè di furmulà un standard unificatu per l'equipaggiu PON in modu chì i pruduttori di l'equipaggiu è l'operatori ponu entre in u mercatu di l'equipaggiu PON è cumpete inseme. U primu risultatu hè a specificazione di u standard di u sistema PON 155Mbit / s in a serie di raccomandazioni ITU-T G.983. Perchè l'ATM hè utilizatu cum'è u protocolu di u portatore, stu sistema hè chjamatu sistema APON, è hè spessu malinterpretatu cum'è solu furnisce servizii ATM. Dunque, hè rinominatu u sistema BPON (Broadband Passive Optical Network) per dimustrà chì stu sistema pò furnisce servizii Ethernet Broadband, cum'è accessu à a rete, distribuzione video è linee affittuate à alta velocità. Tuttavia, per questa generazione di sistemi FSAN, u nome più cumunimenti utilizatu hè APON. In seguitu, u standard APON hè statu rinfurzatu, è hà cuminciatu à supportà i tassi di downlink 622 Mbit / s, è sò state aghjunte novi funzioni in metudi di prutezzione, allocazione dinamica di larghezza di banda (DBA), è altri aspetti.
APON usa ATM cum'è u protocolu di portatore. A trasmissione downstream hè un flussu ATM continuu cù una velocità di bit di 155,52 Mbit / s o 622,08 Mbit / s. Una cellula di gestione è mantenimentu di l'operazione di a strata fisica speciale (PLOAM) hè inserita in u flussu di dati. A trasmissione upstream hè cellule ATM in forma di burst. Per ottene a trasmissione è a ricezione di burst, un overhead fisicu di 3 byte hè aghjuntu davanti à ogni cellula di 53 byte. Per una tarifa basica di 155,52 Mbit / s, u protocolu di trasmissione hè basatu annantu à un frame downlink chì cuntene 56 cellule ATM (53 bytes per cellula); quandu u bit rate hè aumentatu à 622,08 Mbit / s, u quadru downlink hè allargatu à 224 Cell. À a tarifa basica di 155,52 Mbit / s, u formatu di u quadru uplink hè 53 cells, ogni cellula hè 56 bytes (53 ATM cell bytes plus 3 bytes overhead). In più di e cellule di dati 54 in u quadru downlink, ci sò duie cellule PLOAM, una à l'iniziu di u quadru è l'altra in u mità di u quadru. Ogni cellula PLOAM cuntene l'autorizazione di trasmissione uplink per a cellula specifica in u frame upstream (53 cellule di frame upstream anu 53 cuncessioni mappate in cellule PLOAM) è l'infurmazioni OAM & P. APON furnisce funzioni OAM assai ricche è cumplete, cumprese u monitoraghju di a rata di errore di bit, allarmante, scuperta automatica è ricerca automatica. Cum'è un mecanismu di sicurità, pò scramble è criptà e dati downlink.
Da a perspettiva di u trattamentu di dati, in APON, i dati di l'utilizatori devenu esse trasmessi sottu cunversione di protokollu (AAL1 / 2 per TDM è AAL5 per a trasmissione di pacchetti di dati). Sta cunversione hè difficiule d'adattà à l'altitudine di banda larga, è l'equipaggiu chì eseguisce sta funzione includenu qualchì equipamentu auxiliariu cunnessu, cum'è memoria di cellula, Glue Logic, etc., chì aghjunghjenu ancu assai à u costu di u sistema.
Avà, s'ellu hè una rete di trasmissione core di longa distanza o una strata di cunvergenza di a rete d'accessu à l'area metropolitana, a tecnulugia di cumunicazione digitale hè stata gradualmente cambiata da ATM-centric à basata in IP per furnisce video, audio è cumunicazioni di dati. Dunque, solu a struttura di a rete d'accessu chì pò adattà sia à l'accessu attuale sia à e tecnulugia di u core di a rete futura pò fà a futura rete IP all-ottica una realità.
APON s'hè ritiratu gradualmente da u mercatu per via di a so cumplessità è di a so bassa efficienza di trasmissione di dati.
2. EPON
Quasi à u stessu tempu cù u sistema APON, l'IEEE hà ancu stabilitu u gruppu di ricerca di prima milla Ethernet (EFM) per lancià EPON (Ethernet Passive Optical Network) basatu in Ethernet in termini di rete d'accessu di fibra, chì mostra una bona prospettiva di u mercatu. U gruppu di studiu appartene à u gruppu IEEE 802.3 chì hà sviluppatu u standard Ethernet. In listessu modu, u so scopu di ricerca hè ancu limitatu à l'architettura, è deve cunfurmà cù e funzioni di strata di cuntrollu di l'accessu à i media (MAC) 802.3 esistenti. In April 2004, u gruppu di ricerca hà introduttu u standard IEEE 802.3ah per EPON, cù un uplink è downlink rate di 1 Gbit / s (using 8B / 10B codificazione, è una linea rate of 1.25 Gbit / s), finendu i produttori EPON " usu di protokolli privati per sviluppà u statutu standard di l'equipaggiu.
EPON hè un sistema di accessu à banda larga basatu nantu à a tecnulugia Ethernet. Utiliza a topologia PON per implementà l'accessu Ethernet. I tecnulugii chjave di a strata di ligame di dati includenu principalmente: Protocollo di Controlu di Accessu Multiple (MPCP) per u canali uplink, u prublema di plug and playONU, i protokolli di compensazione di variazione è di ritardu di uOLT, è prublemi di cumpatibilità di u protocolu.
A strata fisica di IEEE 802.3ah include sia fibre ottiche cunnesse puntu à puntu (P2P) è fili di rame, è ancu scenarii di rete PON per puntu à multipuntu (P2MP). Per facilità l'operazione di a rete è a riparazione di difetti, u mecanismu OAM hè ancu inclusu. Per a topologia di a rete P2MP, EPON hè basatu annantu à un mecanismu chjamatu Multipoint Control Protocol (MPCP), chì hè una funzione in a sublayer MAC. MPCP usa missaghji, macchine statali è timers per cuntrullà l'accessu à a topologia di a rete P2MP. Ogni unità di rete ottica (ONU) in a topologia di rete P2MP hà una entità di protokollu MPCP chì cumunicà cù l'entità di protokollu MPCP in uOLT. .
A basa di u protocolu EPON / MPCP hè un sublayer di simulazione puntu à puntu, chì face una rete P2MP cum'è una cullizzioni di ligami P2P à strati di protokollu più altu.
Per riduce u costu di uONU, i tecnulugii chjave di u stratu fisicu EPON sò cuncentrati nantu à uOLT, cumprese a sincronizazione rapida di i segnali di burst, a sincronizazione di a rete, u cuntrollu di l'energia di i moduli di transceiver otticu, è a ricezione adattativa.
EPON combina i vantaghji di i prudutti di dati PON è Ethernet per furmà parechji vantaghji unichi. U sistema EPON pò furnisce una larghezza di banda uplink è downlink finu à 1 Gbit / s, chì ponu risponde à i bisogni di l'utilizatori in u futuru per un bellu pezzu. EPON usa a tecnulugia di multiplexing per sustene più utilizatori, è ogni utilizatore pò gode di una larghezza di banda più grande. U sistema EPON ùn usa micca l'equipaggiu ATM caru è l'equipaggiu SONET, è hè cumpatibile cù l'Ethernet esistenti, simplificà assai a struttura di u sistema, low cost, è faciule d'aghjurnà. A causa di a longa vita di i dispositi ottici passivi, i costi di mantenimentu di e linee esterne sò assai ridotti. À u listessu tempu, l'interfacce Ethernet standard ponu prufittà di l'equipaggiu Ethernet à pocu costu esistenti è risparmià i costi. A struttura PON stessu determina chì a reta hè assai scalabile. Sempre chì l'equipaggiu terminal hè rimpiazzatu, a rete pò esse aghjurnata à 10 Gbit / s o più altu. EPON ùn pò micca solu integrà i servizii di TV per cable esistenti, dati è voce, ma ancu esse cumpatibili cù servizii futuri cum'è TV digitale, VoIP, videoconferenza è VOD, etc., per ottene un accessu à u serviziu integratu.
L'usu cumpletu di u portatore EPON è altre tecnulugia d'accessu arricchisce ancu e soluzioni di tecnulugia d'accessu à banda larga.
Utilizà EPON pò fà DSL rompe a limitazione di distanza tradiziunale è espansione a cobertura. Quandu uONUhè integrata in u Digital Subscriber Line Access Multiplexer (DSLAM), a gamma accessibile di u DSL è u so potenziale gruppu d'utilizatori aumenteranu assai.
In listessu modu, integrendu u CMTS (Cable Modem Termination System) di uONU, EPON pò furnisce una larghezza di banda à e cunnessione Cable esistenti, è permettenu à l'operatori di cable implementà servizii veramente interattivi mentre riducendu i costi di custruzzione è di operazione.
In i dui casi, l'operatori ponu aumentà a so basa d'utilizatori basatu nantu à a so struttura di rete esistenti è l'investimentu. EPON pò ancu estenderà u MSPP (Piattaforma di Fornitura di Servizi Multiple) puntu à puntu è IP / Ethernet.
Inoltre, a tecnulugia EPON pò ancu esse aduprata per risolve u prublema di i dati uplink di a stazione di basa in a tecnulugia d'accessu wireless cumminata à a reta di u core.
3.GPON
In u 2001, FSAN hà lanciatu un novu sforzu per standardizà e rete PON chì operanu sopra 1 Gbit / s. In più di supportà i tariffi elevati, u protocolu tutale hè statu apertu per ripensà è truvà a suluzione megliu è più efficace in termini di supportu multi-serviziu, funzioni OAM & P è scalabilità. Comu parte di u travagliu di GPON, FSAN hà riunitu prima i requisiti di tutti i so membri (cumpresi i principali operatori in u mondu), dopu basatu annantu à questu, hà scrittu un documentu chjamatu Requisiti di serviziu Gigabit (GSR) è hà fattu una raccomandazione formale (G.GON. GSR) à ITU-T. I principali requisiti GPON descritti in u schedariu GSR sò i seguenti.
l Supporta servizii cumpleti, cumpresi voce (TDM, SONET / SDH), Ethernet (10/100 Base-T), ATM, linee affittate, etc.
l A distanza fisica coperta hè almenu 20km, è a distanza logica hè limitata à 60km.
l Supporta diverse velocità di bit utilizendu u listessu protocolu, cumprese 622 Mbit / s simmetricu, 1.25 Gbit / s simmetricu, 2.5 Gbit / s downstream è 1.25 Gbit / s upstream, è altri bit rate.
l OAM & P putenti funzioni chì ponu furnisce una gestione di serviziu di punta à punta.
l A causa di e caratteristiche di broadcast di PON, a sicurità di i servizii di downlink deve esse garantita à u nivellu di protokollu.
FSAN hà prupostu chì u disignu di u standard GPON deve risponde à i seguenti scopi.
l A struttura di quadru pò esse allargata da 622Mbit / s à 2.5Gbit / s, è supporta a velocità di bit asimmetrica.
l Guarantisci l'utilizazione di larghezza di banda alta è alta efficienza per ogni attività.
l Incapsulate ogni serviziu (TDM è pacchettu) in un quadru di 125 ms attraversu GFP.
l Trasmissione efficiente è senza costu di servizii TDM puri.
l Allocazione dinamica di larghezza di banda per ognunuONUattraversu un puntatore di larghezza di banda.
Siccomu GPON hà reconsideratu l'applicazioni è i bisogni di PON da u fondu, hà stabilitu a fundazione per a nova suluzione è ùn hè più basatu annantu à u standard APON precedente, per quessa, certi fabricatori chjamanu PON nativu (modu naturale PON). Da una banda, GPON conserva assai funzioni chì ùn sò micca direttamente ligati à PON, cum'è missaghji OAM, DBA, etc. Da l'altra banda, GPON hè basatu annantu à una nova capa di TC (convergenza di trasmissione). U GFP (procedura generale di framing) sceltu da FSAN hè un protokollu basatu in frames chì adatta l'infurmazioni di serviziu da i clienti di altu livellu di a reta di trasportu attraversu un mecanismu generale. A reta di trasportu pò esse ogni tipu di rete, cum'è SONET / SDH è ITU-T G.709 (OTN), etc. L'infurmazione di u cliente pò esse basata in pacchetti (cum'è IP / PPP, ie IP / Point to Point protocal). , o Ethernet MAC frames, etc. ), Pò esse ancu un flussu di bit rate constante o altre tipu d'infurmazioni cummerciale. GFP hè statu standardizatu ufficialmente cum'è standard ITU-T G.7041. Perchè GFP furnisce un modu efficiente è simplice per trasmette diversi servizii nantu à a rete di trasmissione sincrona, hè ideale per aduprà cum'è a basa di a capa GPON TC. Inoltre, quandu si usa GFP, u GPON TC hè essenzialmente sincronu è usa frames standard SONET / SDH 8kHz (125ms), chì permette à GPON di supportà direttamente i servizii TDM. In u standard G.984.3 ufficialmente liberatu, a pruposta di FSAN nantu à GFP cum'è a tecnulugia d'adattazione di a capa TC hè stata aduttata, è hè stata fatta un ulteriore prucessu simplificatu, chjamatu mètudu di incapsulazione GPON (GEM, GPONEncapsulationMethod).
Applicazione di u sistema EPON
EPON, cum'è una nova tecnulugia d'accessu à banda larga, hè una piattaforma di furnimentu di serviziu cumpletu chì pò sustene servizii di dati è servizii in tempu reale cum'è voce è video.
U disignu di u percorsu otticu di EPON pò aduprà 3 lunghezze d'onda. Se ùn pensate micca di supportà i servizii CATV o DWDM, duie lunghezze d'onda sò generalmente usate. Quando si usano 3 lunghezze d'onda, la lunghezza d'onda a monte è 1310 nm, la lunghezza d'onda a valle è 1490 nm, è aggiunta una lunghezza d'onda addizionale di 1550 nm. A lunghezza d'onda aumentata di 1550 nm hè aduprata per trasmette direttamente segnali video analogici. Perchè u signale video analogicu attuale hè sempre duminatu da i servizii di radiu è televisione, hè stimatu chì ùn serà micca rimpiazzatu cumplettamente da i servizii di video digitale finu à 2015. Per quessa, u sistema EPON attualmente cuncepitu duverebbe sustene i servizii di video digitale è i servizii di video analogicu. L'uriginale 1490nm porta sempre dati di downlink, video digitale è servizii di voce, è 1310nm trasmette segnali di voce di l'utente uplink, video digitale à dumanda (VOD), è dumanda infurmazione per scaricà dati.
I segnali di voce anu esigenze strette nantu à ritardu è jitter, è Ethernet ùn furnisce micca ritardu di pacchettu end-to-end, tassi di perdita di pacchetti è capacità di cuntrollu di larghezza di banda. Dunque, cumu per assicurà a qualità di u serviziu quandu EPON superpone i signali di voce hè un prublema urgente per esse risoltu.
1. Affari TDM
Attualmente, a capacità multi-serviziu EPON più discutibile hè a so capacità di trasmette servizii tradiziunali TDM.
I servizii TDM menzionati quì includenu dui tipi di servizii di voce (POTS, Serviziu Telefonicu Vechju Populare) è servizii di circuitu (T1 / El, N'64kbit / s linee affittate).
Quandu i sistemi EPON portanu servizii di linea dedicati di dati (2048kbit / s o servizii di dati 13'64kbit / s), TDM over Ethernet hè cunsigliatu. U sistema EPON pò aduttà u cambiamentu di circuitu o VolP quandu porta servizii di voce.
In i prossimi anni, perchè a dumanda di u mercatu per i servizii di circuitu hè sempre assai grande, u sistema EPON hè necessariu di portà i dui pacchetti.cambiatuservizii è circuiti-cambiatuservizii. Cumu EFM porta TDM in EPON è cumu per assicurà a qualità di i servizii TDM. Ùn ci sò disposizioni specifiche in tecnulugia, ma devenu esse cumpatibili cù u formatu di quadru Ethernet. EPON multiserviziu (MS-EPON) adopta a tecnulugia E1 Over Ethernet, chì risolve in modu efficiente u prublema di adattazione di servizii TDM in frames Ethernet, chì permette à EPON di realizà a trasmissione è l'accessu multi-serviziu. À u listessu tempu, MS-EPON supera u distaccu tràOLTèONU. U fenomenu di cuntinzione di larghezza di banda sparta furnisce l'utilizatori di Ethernet cun una guaranzia di larghezza di banda garantita.
U metudu d'incapsulazione di Ethernet rende a tecnulugia EPON assai adattata per trasportà servizii IP, ma ancu face un prublema maiò - hè difficiule di trasportà servizii TDM cum'è voce o dati di circuitu. EPON hè una rete di trasmissione asincrona basata in Ethernet. Ùn hà micca un clock d'alta precisione sincronizatu in tutta a reta, è hè difficiule di scuntrà i bisogni di timing è di sincronizazione di i servizii TDM. Per risolve u prublema di sincronizazione di timing di i servizii TDM, assicurendu e difficultà tecniche cum'è QoS di servizii TDM, ùn deve micca solu migliurà u disignu di u sistema EPON stessu, ma ancu bisognu di aduttà qualchi tecnulugia specifiche.
L'indice di prestazione di u circuitucambiatuserviziu voce indica chì quandu u sistema EPON usa u circuitucambiatuMetudu per purtà servizii di voce, deve risponde à i requisiti di YDN 065-1997 "Specificazione Tecnica Generale per l'Apparecchiatura di Commutazione Telefonica di u Ministeru di Posti è Telecomunicazioni" è YD / T 1128-2001 "Equipatura di Commutazione di Telefonia Generale" Specifiche Tecniche (Supplementu 1). ) "requisiti per u circuitu purucambiatuqualità di voce. Dunque, EPON hà attualmente i seguenti prublemi cù i servizii TDM.
① Garanzia di QoS di serviziu TDM: Ancu se a larghezza di banda occupata da u serviziu TDM hè chjuca, hà esigenze elevate nantu à indicatori cum'è ritardu, jitter, deriva è rata di errore di bit. Questu ùn deve micca solu cunsiderà cumu riduce u ritardu di trasmissione è u jitter di u serviziu TDM durante l'allocazione dinamica di larghezza di banda uplink, ma ancu per assicurà chì u serviziu TDM cuntrola strettamente u ritardu è u jitter in a strategia di cuntrollu di larghezza di banda di downlink.
② Timing è sincronizazione di servizii TDM: I servizii TDM anu esigenze particularmente strette in u timing è a sincronizazione. EPON hè essenzialmente una rete di trasmissione asincrona basata nantu à a tecnulugia Ethernet. Ùn ci hè micca un clock di telecomunicazione d'alta precisione sincronizatu in tutta a reta. A precisione di clock definita da Ethernet hè ± 100'10 è a precisione di clock necessaria da i servizii tradiziunali TDM hè ± 50'10. Inoltre, mentre furnisce u clock di telecomunicazioni sincronizatu in tutta a reta, i dati TDM devenu esse trasmessi periòdicamente pussibule per risponde à i so bisogni di jitter è errore.
③ Sopravvivenza EPON: U serviziu TDM richiede ancu chì a reta di portatore deve avè una bona sopravvivenza. Quandu si trova un fallimentu maiò, u serviziu pò esse affidabilecambiatuin u più cortu tempu pussibule. Perchè EPON hè principarmenti utilizatu per a custruzzione di a rete d'accessu, hè relativamente vicinu à l'utilizatori, è diverse applicazioni è ambienti di usu sò cumplessi. Hè facilmente affettatu da fattori scunnisciuti cum'è a custruzzione urbana, chì causanu accidenti cum'è interruzzioni di ligami. Dunque, u sistema EPON hè urgentemente necessariu per furnisce una soluzione di prutezzione di u sistema costu-efficace.
2. servizii IP
EPON trasmette pacchetti di dati IP senza cunversione di protokollu è hà alta efficienza, chì hè assai adattatu per i servizii di dati.
A tecnulugia VolP, cum'è una tecnulugia calda in u sviluppu, hà ottinutu una certa scala di appiecazione in l'ultimi anni, è hè un mezzu efficau per purtà servizii di voce nantu à e rete IP. In u sistema EPON, hè ancu pussibule di implementà l'accessu à i servizii di u telefuninu tradiziunale aghjunghjendu certi equipaghji o funzioni VoIP. Utilizendu a tecnulugia VoIP, sempre chì e caratteristiche di ritardu è jitter di u serviziu di voce EPON sò garantite, altre funzioni sò lasciate à u dispositivu d'accessu integratu di l'utilizatori (IAD, Dispositivu d'accessu integratu) è u dispositivu di a porta di accessu cintrali per processà u serviziu di voce. Trasmissioni. Stu metudu hè relativamente simplice di implementà è pò portà direttamente i tecnulugii esistenti, ma esige un equipamentu caru per l'accessu à l'uffiziu cintrali, i costi di custruzzione di a rete più elevati, è hè limitatu da i difetti di a tecnulugia VoIP stessu. Inoltre, i servizii di dati E1 è N'64kbit / s ùn ponu micca esse furniti.
Quandu u sistema EPON usa VoIP per purtà i servizii di voce, deve risponde à i seguenti indicatori di rendiment per i servizii di voce VoIP.
① U tempu di cambiamentu dinamicu di a codificazione di voce hè menu di 60 ms.
② Duverebbe avè una capacità di almacenamentu di buffer di 80 ms per assicurà chì ùn ci sia micca discontinuità di voce è jitters.
③ Valutazione ugettiva di a voce: Quandu e cundizioni di a rete sò boni, u valore mediu di PSQM hè menu di 1,5; quandu e cundizioni di a reta sò poveri (tassu di perdita di pacchettu = 1%, jitter = 20ms, ritardu = 100ms), u valore mediu di PSQM hè <1,8; Quandu e cundizioni sò cattivi (tassu di perdita di pacchettu = 5%, jitter = 60ms, ritardu = 400ms), u PSQM mediu hè menu di 2.0.
④ Valutazione subjectiva di a parolla: Quandu e cundizioni di a rete sò boni, u valore mediu di MOS hè> 4.0; quandu e cundizioni di a reta sò poveri (perdita di pacchettu = 1%, jitter = 20ms, ritardu = 100ms), u valore mediu di MOS hè <3,5; rete Quandu e cundizioni sò cattivi (tassu di perdita di pacchettu = 5%, jitter = 60ms, ritardu = 400ms), u valore mediu di MOS <3.0.
⑤ Velocità di codificazione: G.711, velocità di codificazione = 64kbit / s. Per G.729a, a tarifa di codificazione necessaria hè <18kbit / s. Per G.723.1, a tarifa di codificazione G.723.1 (5.3) hè <18kbit / s, è a tarifa di codificazione G.723.1 (6.3) hè <15kbit / s.
⑥ Indice di ritardu (ritardu di loopback): ritardu VoIP include ritardu di codec, ritardu di buffer di input à a fine di riceve, è ritardu di fila interna. Quandu si usa a codificazione G.729a, u ritardu di loopback hè <150ms. Quandu si usa a codificazione G.723.1, u ritardu di loopback hè <200ms.
3.affari CATV
Per i servizii CATV analogichi, EPON pò ancu esse purtatu in u listessu modu cum'è GPON: aghjunghje una lunghezza d'onda (in realtà hè una tecnulugia WDM è ùn hà nunda di fà cù EPON è GPON stessu).
A tecnulugia PON hè u megliu modu per ottene l'accessu à banda larga FTTx. EPON hè una nova tecnulugia di rete d'accessu otticu creata cumminendu a tecnulugia Ethernet è a tecnulugia PON. Pò esse usatu per trasmette servizii di voce, dati è video è hè cumpatibile. Per alcuni novi servizii in u futuru, EPON diventerà a tecnulugia dominante per l'accessu otticu di banda larga di serviziu cumpletu cù i so vantaghji assoluti cum'è una larghezza di banda alta, alta efficienza è espansione faciule.
Schema di prutezzione di u sistema PON
Per migliurà a affidabilità di a rete è a sopravvivenza, un mecanismu di commutazione di prutezzione di fibra pò esse usatu in u sistema PON. U mecanismu di cunversione di prutezzione di fibra ottica pò esse realizatu in dui maneri: ① commutazione automatica, attivata da a rilevazione di difetti; ② commutazione forzata, attivata da avvenimenti di gestione.
Ci sò trè tippi principali di prutezzione di fibra: a prutezzione di a redundanza di fibre di spina,OLTPrutezzione di redundancy portu PON, è prutezzione piena, cum'è mostra in Figura 1.16.
Prutezzione di redundanza di a fibra di backbone (Figura 1.16 (a)): utilizendu un unicu portu PON cù un otticu 1'2 integratucambiaà uOLTportu PON; utilizendu un splitter otticu 2: N; luOLTrileva u statutu di a linea; Ùn ci sò micca esigenze speciali per uONU.
OLTPrutezzione di a redundanza di u portu PON (Figura 1.16 (b)): U portu PON standby hè in un statu di standby fretu, utilizendu un splitter otticu 2: N; luOLTrileva u statutu di a linea, è u cambiamentu hè fattu da uOLT, senza esigenze speciali per uONU.
Prutezzione cumpleta (Figura 1.16 (c)): i dui porti PON principali è di salvezza sò in u statu di travagliu; dui 2: N splitters otticu sò usati; un otticucambiahè custruitu davanti à uONUportu PON, è uONUrileva u statutu di a linea è determina l'usu principaleONU.
U mecanismu di cambiamentu di prutezzione di u sistema PON pò sustene u ritornu automaticu o u ritornu manuale di i servizii prutetti. Per u modu di ritornu automaticu, dopu avè eliminatu u fallimentu di u cambiamentu, dopu un certu tempu d'attesa di ritornu, u serviziu prutettu deve vultà automaticamente à a strada di travagliu originale. U tempu di attesa di ritornu pò esse stabilitu.