Cosa hè GPON?
A tecnulugia GPON (Gigabit-Capable PON) hè l'ultima generazione di standard d'accessu integratu otticu passivu di banda larga basatu annantu à u standard ITU-TG.984.x. Havi assai vantaghji, cum'è una larga banda larga, una alta efficienza, una larga cobertura, una ricca interfaccia d'utilizatore, etc. A maiò parte di l'operatori u cunsidereghjanu cum'è una tecnulugia ideale per ottene a banda larga è a trasfurmazioni integrata di i servizii di rete d'accessu.
GPON hè stata pruposta prima da l'urganisazione FSAN in settembre di u 2002. Basatu nantu à questu, ITU-T hà cumpletu u sviluppu di ITU-T G.984.1 è G.984.2 in marzu 2003, è cumpritatu G. in ferraghju è ghjugnu 2004. Standardizazione di 984.3 . Cusì, a famiglia standard di GPON hè finalmente furmatu.
A struttura basica di u dispusitivu basatu annantu à a tecnulugia GPON hè simile à quella di u PON esistenti. Hè ancu uOLT(terminale di linea ottica) di l'uffiziu centrale, l'ONT/ONUdi a fine di l'utilizatori (u terminal di rete otticu o unità di rete otticu), è i primi dui dispositi sò cunnessi da u modu unicu. A fibra ottica (fibra SM) è u splitter passiu (Splitter) sò cumposti da una ODN (Optical Distribution Network) è un sistema di gestione di a rete.
Per altri standard PON, u standard GPON furnisce una larghezza di banda elevata senza precedente cù una freccia di downlink finu à 2,5 Gbit / s, è e so caratteristiche asimmetriche sò più adattati per u mercatu di servizii di dati di banda larga. e/o cornici GEM. Hà un bonu livellu di serviziu, garanzia QoS è accessu à serviziu cumpletu. Quandu si portanu frames GEM, i servizii TDM ponu esse mappati in frames GEM, è frames standard 8 kHz (125 μs) ponu supportà direttamente i servizii TDM. Cum'è un standard tecnicu di u trasportatore, GPON specifica ancu i miccanismi di prutezzione è e funzioni OAM cumpletu à u livellu di a rete d'accessu.
In u standard GPON, i tipi di servizii chì devenu esse supportati sò chjaramente definiti: servizii di dati (servizii Ethernet, cumpresi servizii IP è flussi video MPEG), servizii PSTN (POTS, servizii ISDN) è linee dedicate (T1, E1, servizii DS3, E3 è ATM). ) è servizii video (video digitale). I multi-servizi in GPON sò mappati à cellule ATM o frames GEM per a trasmissione, chì furnisce garanzii QoS currispondenti per diversi tipi di serviziu.